Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
reklama interaktywna Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie oraz bezproblemowy.